OnCore Golf: Podnikatelé otec a syn pohánějí začínající společnost, která je známá díky míči s dutým kovovým jádrem
Seznamte se s týmem otce a syna, který se snaží otřást průmyslem golfových míčků v hodnotě 1,5 miliardy dolarů.Bret Blakely a jeho otec Keith jsou dva ze spoluzakladatelů OnCore Golf, společnosti, která narušila tradiční průmysl tím, že představila golfový míček s dutým kovovým jádrem. Tento průlom vedl USGA k přepsání svých technologických pravidel teprve podruhé za 100 let.
OnCore stále vyrábí svůj typický míček s dutým kovovým jádrem, ale na trhu má také dvě další řady golfových míčků, včetně svého prvního vysoce výkonného míčku – stále populárnějšího ELIXR.
Pro Breta Blakelyho je obrovská odměna za to, jak se startup se sídlem v Buffalu v New Yorku rozrostl na multimilionovou společnost, která si nadále získává uznání v celém odvětví. Ještě větší uspokojení panuje při budování podniku s pomocí jeho otce, sériového podnikatele a investora se zkušenostmi v pokročilých materiálech a nanotechnologiích. Keith Blakely, který založil asi tucet společností, byl mentorem a cenným obchodním partnerem nejen pro svého syna, ale také pro Bretova přítele a spoluzakladatele OnCore Steva Coultona, jehož otec před několika lety zemřel.
„Na vztahu mezi mým otcem a mnou je krásné to, že tento podnik nejen finančně a emocionálně podporoval, ale pro nás a Steva byl opravdu skvělý, že jsme na něj nejen záviseli, ale abychom se od něj učili,“ říká Bret. "Naprosto důvěřuje naší vizi."
OnCore má čtyři řady golfových míčků v rozmezí od 690 do 1490 Kč za tucet.
Bret a Steve poprvé slyšeli o myšlence koule s dutým ocelovým jádrem v roce 2006 od inženýra Douga DuFauxe, který pracoval pro Keitha v nanotechnologické společnosti.
Když se v roce 2008 ekonomika zhroutila a Bret i Steve přišli o práci v New Yorku, rozhodli se ve svém volném čase zkusit uvést DuFauxův nápad na trh. Bret měl zkušenosti s marketingem a reklamou, zatímco Steve znal obchodní svět z práce na Wall Street.
Nejprve však bylo třeba udělat práci na vylepšení designu samotného míče. Extrémně přesné – o 20 % menší rozptyl střely,protože původní prototypy byly příliš tuhé, příliš tvrdé a příliš hlasité.
Jakmile byly tyto opravy provedeny, OnCore se poprvé zlomil v roce 2011, když jim jejich přítel dopomohl k tomu, aby se stali oficiálním míčovým sponzorem golfového turnaje celebrit, který v Anguille provozuje bývalý pobočník Buffalo Bills Ruben Brown. I když míč ještě neměl schválení USGA – jeho radikální odklon v designu byl zamítnut, když jej Blakely poprvé předložil – byla to platforma, kterou jeho začínající společnost potřebovala. Po odvolání bylo společnosti OnCore oznámeno, že míč se dostal na seznam vyhovujících USGA.
"Byl to pro nás historický okamžik, ale také nám poskytl jistotu, že ano, možná máme životaschopné podnikání," říká Bret.
Společnost přizvala dva nejzkušenější inženýry v odvětví golfových míčků a pokračovala v inovacích. „Elixr“ společnosti OnCore, je její jediná řada s technologií kovového jádra a prodává se za 990 Kč za tucet. Nízkokompresní „Avant“ je levnější varianta společnosti, dvoudílný míček s krytem Surlyn, která se prodává za 690 Kč za tucet.
Elixr je první míč v kvalitě poměr cena/výkon od OnCore Golf.
Tour ball ELIXR je nejnovější představení OnCore, které vytváří největší rozruch, i když nemá kovové jádro. Obsahuje kompozitní plášťovou vrstvu obsahující částice s vysokou hustotou, o které Keith – specialista na pokročilé materiály říká, že přináší „hodně kouzla“. Konečným výsledkem je obvodové zatížení, které v podstatě vytváří efekt setrvačníku. Dochází ke snížení rozpadu rotace, což umožňuje míči nést se dále a mít stabilnější a předvídatelnější let.
"Rychlost je tak vysoká, že jsme dostali varovný dopis od USGA, že jsme na pokraji toho, že je to nezákonné," říká Bret. „Je to míč, který se proměnil ve vše, co jsme hledali. Letošní rok se ukázal být rokem, kdy se všechno schází."
Tržby společnosti se během dvou let zčtyřnásobily. Kromě prodeje online a v profesionálních obchodech po celé zemi, se OnCore minulý měsíc spojil s Wegmans – regionálním supermarketem s 92 pobočkami na severovýchodě a ve středním Atlantiku jako distributor. Je to trochu nekonvenční párování, ale Bret říká, že plánem OnCore od prvního dne bylo být anti- establishment.
"Jsme kluci, kteří nemají 500 milionů dolarů, které by mohli utratit za reklamu, a přesto děláme vlny," říká. „Přinášíme jiný přístup, mládí a energii a dodáváme spoustu věcí, o kterých si myslím, že golfu chybí. Existuje obrovský segment golfistů, zejména těch mladších, kteří chtějí, aby byl golf cool. Existuje obrovská demografická skupina, která je pro společnost jako je OnCore, vyprahlá. Cítíme, že tuto prázdnotu zcela zaplňujeme a posouváme tuto laťku ještě výš."
Steve Coulton (vlevo) stojí s dvojicí otec-syn, Bretem a Keithem Blakelyovými
Keith Blakely, který je rizikovým investorem ve společnostech zabývajících se softwarem, čištěním vody a lékařskými zařízeními, říká, že vylepšení zařízení ve všech odvětvích jsou poháněna novými materiály. A povzbudivým znamením pro OnCore je, že 50 % těch, kteří kupují jejich míčky jsou vracející se zákazníci – a to se od uvedení míčku ELIXR jen zvyšuje!
„Rád vidím, co materiály dělají, když jsou správně zkonstruovány do produktu,“ říká Keith, který poukazuje na zásadní vliv titanových vložek. „Je vzrušující vytvářet vysoce výkonné a přitom cenově dostupné průlomové produkty. A stále máme další v plánu. Máme toho víc a v příštích několika letech chceme uvádět nové produkty.“
Nejlepší na tomhle duu otce a syna je, že v tom budou pokračovat společně.
"Cítím se neobyčejně šťastný a šťastný," říká Keith. "Naučil jsem se naprosto důvěřovat Bretovi a Stevovu úsudku o věcech, o kterých si myslí, že budou fungovat a rezonovat." Je to opravdu osvěžující. Je pro mě velmi obohacující podívat se na to z první ruky a vidět růst, který on a Steve za posledních pět let vykázali.“